Resimli Anlatımlı Ceviz Reçeli Tarifi

Evet burası bir blog aderesi, her ne kadarda ismi hepsisanat olsa da her ne kadar da son aylarda bol bol gelin ayakkabıları girişi yapsakta bu adresin çıkış noktası kişisel paylaşım ve blog adresidir. Özellikle son aylarda gelin ayakkabısı siparişleri gün geçtikce artıyor ama bu hengamenin içinde farklı şeyler yapmak ve yaptıklarımızı paylaşmaktan hiçbir güç bizi geri alamaz :)







İlk defa geçen yıl bizzat yaptığımız ceviz reçelini bu yıl yapmak ve ilk defa yapacak olanlara resimli olarak aşama aşama tarif etmek için bu konu başlığını açtık. Yapım aşaması 2-3 hafta sürebilir. Blog yazımızı hemen giriyorum çünkü benimle birlikte yapmak isteyen olursa resimlerden/tariflerden yararlansın istiyorum. Toplanma zamanı geldiğini içine batıracağınız kürdan yardımıyla anlarsınız. Hiç zorlanmadan kürdan cevizin içine giriyorsa toplaya bilirsiniz. Toplama zamanı genel olarak mayıs sonu haziran başı şeklinde söyleniyor. Çetin cevizlerden reçel olmayacağı söyleniyor.

Geçen yıl ben 50 adet cevizden yapmıştım çok güzel olmuştu ama hemen bitmişti. Bu yıl hiç üşenmedim, evimizin önündeki ceviz ağacından tam 200 tane ceviz topladım. Toplanılan cevizleri salatalık bıcağıyla kabuklarını ince bir şekilde soydum. Görüldüğü üzere ellerim kapkara oldu. Amam bütün iş bittiğinde çektiğiniz eziyete bence kesinlikle değiyor.



 Şekilde görüldüğü üzere soymanız gerekiyor. Mümkün olduğunca ince soyun.


 200 cevizin soyum işlemi tek kişi yaklaşık 2 saatimi aldı..


 Bunlarda çıkan kabuklar.


 Bu suyun üzerine bir tabak koyarak en üstteki cevizlerinde su altında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Şimdi biraz ceviz reçelinin faydalarından bahsedelim.
  • Yeşil ceviz cilt hastalıklarının (özellikle egzama ve cutis) tedavisinde kullanılan Juglon ve Paradontosis içerir.
  • Astım ve bronşite iyi gelir, bronşları rahatlatır.
  • Tiroid ve tüberküloz tedavinde etkilidir.
  • Hamilelikte bebeğin zihinsel ve bedensel gelişimine büyük katkı sağlar.
  • Aynı zamanda içeriğinde bol miktarda Absorbik asit vardır ( 100 gr kabukta 3000 mg' a kadar ).
  • Yeşil cevizin C, B1, B2, PP, karotin kinon, gibi vitaminler açısından da zengin olduğu bilinmektedir.
  • Ceviz sadece bir gıda maddesi değil aynı zamanda yüksek derecede aktif bir ilaçtır.
  • Cinsel gücü arttırır.
  • Cinsel isteksizliği giderir.
  • Sindirim sistemini düzenler.
  • Bağırsakları temizler.
  • Kolesterolü düşürür.
  • Vücut direncini arttırır.
  • Kurt dökücü etkisi vardır.
  • C vitamini kaynağıdır.
  • Yeşil ceviz metabolizmayı iyileştirir.
  • Doğal doping etkisi yapar.
  • Küçük çocuklarda kemik hücrelerinin gelişimine katkı sağlar.
  •  Kandaki kolesterolü  iyi huyluyu HDL yi yükseltip,kötü huylu LDL ‘ve TRİGLİSERİD düzeyini de düşürür. 
  •  
  •  
  •  
İşleriniz bittiğinde eldiven kullanmazsanız elinizin hali bu olacaktır :) Bu aşamadan sonra her gün suyu değişecek. yaklaşık 1 hafta kadar suyunu değiştirmemiz gerekiyor, bu şekilde taze cevizlerin acılığını atacağız. Bazı tariflerde 4 gün günde 3 kez suyunun değişmesi yazıyor bazı tariflerde 1 hafta 10 gün her gün deniliyor. Burada acılığının geçtiğini suyun tadına bakarak anlayabilirsiniz deniliyor ama ben hiç tadına bakmadım ama tabi bakılabilir. Suyun renginin açılması gerekiyor.

Ben cevizlerimi toplam 2 hatfa kadar suda bekletiyorum. İlk haftasında hergün suyunu değiştiriyorum. 6. veya 7. günde cevizlerimi kireç kaymağında bir gece bekletiyorum. Sabah  Bol suyla yıkayıp bir hafta daha bekletmeye devam ediyorum.



Kireç kaymağı demişken onuda anlatalım. Ben bu kez toz kireç tedarik edemedim. Taş gibi top kireç buldum. Bununlada oldu. İki su bardağı büyüklüğündeki kireçi su içine koydum. 3-4 saat içinde suyun dibine çöktü, üzerindeki suya kireç kaymağı deniliyor. Maşrabayla suyu aldım, fakat dibe yaklaştığınızda kireç havaya kalkıyor, çok dipten almamaya gayret edin. Geceden sabaha beklettiğiniz cevizleri sabah bol suyla yıkayıp en az 5 gün daha suyunu değiştirin. Ben 7 gün daha tuttum.

Yukarıdaki resimde tencereler içinde kireç kaymapına yatırılmış cevizlerim duruyor.

Bu noktaya geldikten sonra dikkat.

Suda bekletme işleminiz bittikten sonra cevizlerimizi 3-4 kez kaynatıp soğutacağız. Yaklaşık yarımşar saat veya kısık ateşte daha uzun olabilir kaynatacağız sonra soğumaya bırakacağız.Her defasında ben çıkan suyu döküp yeni suyla kaynattım. Akşam kaynattığım cevizleri sabaha kadar soğumaya bıraktım ertesi günü sabahtan kaynatıp bir defa daha soğuttum en son akşamdan bir defa daha yapıp ertesi günü reçelini yaptım.



Bu aşamadan sonra reçel suyunu hazırlayacağız. 50 ceviz için 1 kilo toz şeker 3 bardak su kullanabilirsiniz. 1 kilo toz şeker 3 bardak suyu kaynatacağız, bunlar kaynarmaya başlamışken cevizlerimizi önce kürdan yardımıyla 2-3 yerinden delerek su içine atacağız, eğerki delmezseniz cevizleriniz buruşur. isterseniz 6-7 kadar cevize karanfil batırıp atabilirsiniz. Birde çubuk tarçın atabilirsiniz benim kullandığım 50 tane ceviz için 5 cm'lik bir tarcındı. Sonra 1 limonun suyunu ekleyeceğiz. 10-15 dakika kaynattıktan sonra dilersek cam kavanozlarda güneşlendirip afiyetle yiyeceğiz.

Anlamadığınız, eklemek istediğiniz hususlarda muhakkak alttaki formdan bilgi bırakın.